
„A betűtípus változott, de a piros szín maradt”

Megújult
a Palmetta
22 éve, 1998 decemberében nyitottuk meg Szentendrén az első Palmettát, amely hamarosan a hazai design-rajongók legkedveltebb célpontjává vált. Azóta sok minden megváltozott, – 7 éve Budapesten is felbukkantunk – így elérkezettnek láttuk az alkalmat, hogy ez a változás az arculatban és új webes felületünkön is visszaköszönjön.
Az arculatfrissítést a logó régóta esedékes cseréjével kezdtük. Olyan új megjelenést szerettünk volna, ami mindamellett, hogy a kor szellemiségét képviseli, mégis megőriz valamennyit a korábbi változat játékosságából és karakteréből. Az alkalmas betűtípus hosszas keresgélése során számtalan lehetőség felmerült, de egyiket sem éreztük igazán profilba illőnek. Először egyszerű groteszk betűben gondolkodtunk, amit leginkább a svájci tipográfiai vonal képvisel, de ezek többségéből hiányzott az a plussz, ami az eddigi logót is egyedivé tette. Végül a Lausanne-i ECAL művészeti egyetem hallgatói munkái között találtunk rá a kiválasztott Parabole betűtípusra, ami lényegében egy egyszerű groteszk betű, de – szó szerint – egy kis csavarral. Már első ránézésre tudtuk, hogy ez lesz a megfelelő választás. Amikor kiderült, hogy a tervezője a magyar tipográfus Molnár Dávid, felkerestük, hogy rövid interjút készítsünk vele, ami itt olvasható. (Q&A – Molnár Dávid a Parabole betűtípus tervezője >)
A logó betűtípusát tehát lecseréltük, de az arculatban korábban is alkalmazott piros színt megtartottuk. Az új Palmetta logóhoz igazodva az Atelier Palmetta concept room logója is frissült az új betűtípus nagybetűs használatával.
A megújulás másik eleme az új honlap. Ennek kialakításában elsődleges szempont volt, hogy a jövőre tervezett webshop fejleszthető alapja legyen. Emiatt – a vásárlás funkcióján kívül – szinte mindenben egy webshop rendszerét követi. A termékek 6 fő kategória szerint rendeződnek (Étkezés és konyha, Lakberendezés, Iroda és papír, Divat kiegészítők, Ékszerek, Játékok), de márkák és tervezők szerint is megtalálhatóak. Így egy átlátható és felhasználóbarát felületet tudtunk létrehozni, aminek a tökéletesítésén – így a teljes kínálat feltöltésén is – még folyamatosan dolgozunk.
Megújult a Palmetta

22 éve, 1998 decemberében nyitottuk meg Szentendrén az első Palmettát, amely hamarosan a hazai design-rajongók legkedveltebb célpontjává vált. Azóta sok minden megváltozott, – 7 éve Budapesten is felbukkantunk – így elérkezettnek láttuk az alkalmat, hogy ez a változás az arculatban és új webes felületünkön is visszaköszönjön.

Az arculatfrissítést a logó régóta esedékes cseréjével kezdtük. Olyan új megjelenést szerettünk volna, ami mindamellett, hogy a kor szellemiségét képviseli, mégis megőriz valamennyit a korábbi változat játékosságából és karakteréből. Az alkalmas betűtípus hosszas keresgélése során számtalan lehetőség felmerült, de egyiket sem éreztük igazán profilba illőnek. Először egyszerű groteszk betűben gondolkodtunk, amit leginkább a svájci tipográfiai vonal képvisel, de ezek többségéből hiányzott az a plussz, ami az eddigi logót is egyedivé tette. Végül a Lausanne-i ECAL művészeti egyetem hallgatói munkái között találtunk rá a kiválasztott Parabole betűtípusra, ami lényegében egy egyszerű groteszk betű, de – szó szerint – egy kis csavarral. Már első ránézésre tudtuk, hogy ez lesz a megfelelő választás. Amikor kiderült, hogy a tervezője a magyar tipográfus Molnár Dávid, felkerestük, hogy rövid interjút készítsünk vele, ami itt olvasható. (Q&A – Molnár Dávid a Parabole betűtípus tervezője >)
A logó betűtípusát tehát lecseréltük, de az arculatban korábban is alkalmazott piros színt megtartottuk. Az új Palmetta logóhoz igazodva az Atelier Palmetta concept room logója is frissült az új betűtípus nagybetűs használatával.
A megújulás másik eleme az új honlap. Ennek kialakításában elsődleges szempont volt, hogy a jövőre tervezett webshop fejleszthető alapja legyen. Emiatt – a vásárlás funkcióján kívül – szinte mindenben egy webshop rendszerét követi. A termékek 6 fő kategória szerint rendeződnek (Étkezés és konyha, Lakberendezés, Iroda és papír, Divat kiegészítők, Ékszerek, Játékok), de márkák és tervezők szerint is megtalálhatóak. Így egy átlátható és felhasználóbarát felületet tudtunk létrehozni, aminek a tökéletesítésén – így a teljes kínálat feltöltésén is – még folyamatosan dolgozunk.